Tegenwoordig gaat alles veel meer via het internet. Online is sneller, makkelijker en laagdrempeliger. Mensen kunnen makkelijk en rustig een website bekijken, het aanbod bekijken en indien ze ergens tegenaan lopen hun vraag kwijt online. Dit kan tegenwoordig op verschillende manieren, denk hierbij aan: bellen, mailen, langs komen of tegenwoordig via een chat. Ook de chat kan je tegenwoordig op verschillende manieren helpen. Je kan live met een medewerker spreken of met een bot. De bot kan je ook weer op twee manieren tegen komen. Een flowbot of een chatbot. Een chatbot is eigenlijk chatten met een robot. De chatbot is voorgeprogrammeerd met een aantal antwoorden en als hij er niet uitkomt verwijst hij je door.
Een flowbot helpt je makkelijk naar je antwoord toe.
Een flowbot daar in tegen geeft je opties en stelt vragen om je vervolgens naar je antwoord toe te brengen. Je begint met een aantal onderwerpen waar je uit kan kiezen. In deze sector dieren en verzorging kan dit gaan over een informatieve vraag of bijvoorbeeld een vraag over een bestelling op de website. De flowbot zal je dan stapsgewijs naar je antwoord toe leiden. Indien de flowbot tegen een punt aan loopt waarop hij je niet meer kan informeren zal hij je vraag en alle stappen die je hebt doorlopen met de bot doorzetten naar een specialist. De chat komt dan uit bij de specialist en hij of zij kan je dan makkelijk verder helpen.
Een flowbot bij jou op de website.
Een flowbot implementeren kan niet alleen de bereikbaarheid vergroten het zorgt ook voor wat ademruimte in de klantenservice. De flowbot kan makkelijk doorverwijzen naar de algemene vragen. Denk hierbij aan levertijden, betalingsmethodes, hoe je een product kan retourneren en alle andere informatieve dingen. Chatkracht komt graag met jou in contact om dit uit te zoeken en je online bereikbaarheid te vergroten.